Пізнання мистецтва в музеї, поруч з музеєм і поза ним

Анна Харсані про мистецькі практики що кидають виклик інституційним рамкам музеїв.

 

 


Лекція Анни Харсані

19 Жовтня, 2019
Одеса, Україна

 

Анна Харсані — кураторка, педагог і арт-менеджерка. Її учасницькі мистецькі проекти і виставки відбувалися в публічних і альтернативних просторах і досліджували теми пам’яті, культурної ідентичності та колективного досвіду. Анна Харсані є співкураторкою виставки «В історичному сьогоденні», що присвячена сторіччю Нової школи. Нещодавно вона завершила проект, який представив роботи художників на історичному ринку Ессекс-стріт в нью-йоркському Нижньому Іст-Сайді. Анна Харсані також є співкураторкрю паблік-арт проекту «Гаряче і холодне. Революція в теперішньому часі» (Тімісоара, Клуж, Румунія), в рамках якого були представлені три мистецькі проекти, присвячені 25-річчю революції, що поклала край комунізму в Румунії. У 2014 році Анна приєдналася до команди кураторів проекту No Longer Empty, які організували виставку в колишньому салоні краси. Анна працювала менеджеркою проектів Guggenheim Social Practice в Музеї Соломона Ґуґенгайма. Викладає в New School University.

Соціальна практика за своєю суттю є мистецьким медіумом, який складно вписати в інституційні рамки. Соціальна практика формується через міждисциплінарність і часто в нематеріальний спосіб, а музеям складно працювати з проектами такого типу. Ініціатива Guggenheim Social Practice Музею Соломона Ґуґенгайма (Нью-Йорк) сприяла створенню нових форм громадської участі шляхом співпраці з художниками. Кураторка і арт-менеджерка Анна Харсані розповіла про реалізовані в межах Guggenheim Social Practice проекти і про специфіку взаємодії проектів такого типу з інституційними рамками музеїв. Також Анна представила свої кураторські проекти в не-мистецьких просторах, щоб розглянути способи, через які можна пізнавати мистецтво поза мистецьким контекстом.

В своїй лекції Анна Харсані розмірковує про природу інституцій, їх  потенціал і обмеження. Про виклики, з якими стикається куратор, що намагається переглянути ієрархію і позицію музею в соціальному житті міста, а також про методи, за допомогою яких мистецтво працює з розділенням суспільства.

 

Лекція відбувалася в межах програми Інтенсив Арт Проспект. Організатори: CEC ArtsLink у співпраці з платформою міждисциплінарних практик Open Place (Київ, Україна) и Oberliht Association (Кишинів, Молдова).